Minä olen Shiro.

 

Asustan emännän ja isännän kanssa Kokkolassa. Olen suurimman osan vuodesta seurakoira, mutta syksyllä minusta pitäisi tulla metsästyskoira. Jo viime syksynä kävin isännän kanssa metsällä vähän harjoittelemassa ja tutustumassa noudettaviin lintuihin. Tarkoitus olisi että jäljittäisin ja hakisin isännän ampumat saaliit, mutta saa nähdä maltanko vielä ensi syksynä noin pitkäjänteiseen työhön.

Rakastan leikkimistä. Etenkin hippa ja palloleikit ovat mieleeni. Myös Kaapo-veljen kanssa leikkiminen on erittäin mieluista touhua, vaikka yleensä sen jälkeen olen todella väsynyt. Yksi lempiharrastuksistani on puutarhan hoito. Emännän kukkapenkki ja mansikkamaa ovat saaneet uuden ilmeen samoin kuin vadelma- ja karviaispensaat. Luonteeltani olen seurallinen, utelias ja hieman itsepäinen. Vieraat otan vastaan kotiväen mielestä vähän turhankin innokkaasti, eikä mitään tai kukaan pääse meille ilman kunnon tullausta ja hajutarkastusta.

Elämäni koki suuren mullistuksen vähän aikaa sitten, kun emäntä toi kotiin pikkuisännän. Sen jälkeen en ole saanut niin paljon huomiota osakseni kuin ennen. Pikkuisäntä huutaa joskus todella kovaa ja silloin minulle tulee kiire pihalle omaan rauhaan. En hirveästi ole vielä ollut tekemisissä uuden isäntäni kanssa, sillä se nukkuu melko paljon. Yritin kyllä yhtenä päivänä tarjota sille palloa, mutta ei se ollut leikkituulella. Ehkä joskus myöhemmin sitten, kun se on vielä niin kamalan pienikin..

Vielä muutama kuva komeudestani: